Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś

Social Media Marketing na poziomie lokalnym: Jak budować społeczność w okolicy

16 listopada 2023 Social Media Marketing


Jeśli szukasz sposobu na wzmocnienie swojej swoich działań biznesowych na poziomie lokalnym, to potrzebujesz sprawdzonych strategii działania.  Dziś poznasz kilka sposobów, które pomogą Ci zbudować silne więzi z lokalnymi klientami. Tym razem z pomocą przychodzą Social Media – niezawodne narzędzie w rękach każdego przedsiębiorcy.

Strategia budowania zaangażowanej społeczności

Jeżeli interesują Cię szersze działania marketingowe i promocyjne dla firmy, koniecznie zajrzyj tutaj: https://pragmago.tech/pl/porada/jak-skutecznie-promowac-firme-na-rynku-lokalnym-w-internecie-i-offline/ . A jeżeli chodzi o Social Media – poniżej składowe strategii, która pozwoli Twojej firmie stać się integralną częścią lokalnego ekosystemu.

  • Określ się i utrzymuj spójny wizerunek. To klucz do budowania rozpoznawalności i zaufania wśród klientów. Treści, grafiki i ton komunikacji powinny być zgodne z wartościami i misją firmy.
  • Bądź autentyczny. Konsumenci, a zwłaszcza młode pokolenie dostrzegają fałsz i niespójności na kilometr. Pokaż siebie przez pryzmat firmy. Mów o wartościach, o genezie firmy. Pokazuj jak działasz i tworzysz. Nie bój się mówić o błędach. To zwiększy Twoją wiarygodność i przyciągnie klientów. Insta Stories pomogą 🙂
  • Wymyślaj lokalne wydarzenia i inicjatywy (związane z Twoją działalnością) i zapraszaj na nie swoją społeczność. Np. popołudnie z kawą, spotkania czytelnicze, jak zrobić pizzę, niedzielne filcowanie. Możliwości promocji jest dużo 🙂
  • Wspominaj też o innych (niekonkurencyjnych) działalnościach lokalnych. Może to obejmować wydarzenia, sukcesy mieszkańców, inicjatywy charytatywne i wiele innych. Budujesz w ten sposób relacje. Działa też prawo wzajemności. Może sąsiad, który prowadzi obok kawiarnie, zareklamuje Twoje dodatki do wystroju wnętrz, czy świece sojowe? Staraj się dostrzegać takie możliwości.
  • Bądź aktywny na kilku platformach. Facebook, Instagram, Tik Tok, Pinterest. Każda z platform ma inne grono odbiorców i daje coraz szersze możliwości działania. Wykorzystuj je maksymalnie.
  • Twórz treści w różnych formatach. Obecnie króluje video, ale treść jest bardzo ważna. Podejdź poważnie do tworzenia atrakcyjnego, zróżnicowanego contentu. Jeżeli nie czujesz się na siłach to nic. Zleć to profesjonaliście.
  • Jeśli Twoi klienci angażują się w Twoje treści, odwdzięcz się tym samym. Odpowiadaj na komentarze, słuchaj opinii, czy podziękuj za sugestie. To pokazuje, że doceniasz ich zaangażowanie. Zadawaj pytania, wciągaj w konwersacje. Feedback w biznesie jest bezcenny.
  • Organizuj quizy, testy, ankiety. To sprawdzone sposoby na interakcje.
  • Grupy społecznościowe to doskonałe miejsce do bezpośredniej interakcji z lokalną społecznością. Dołącz do otwartych grup związanych z Twoją branżą lub załóż własną zamkniętą grupę, w której będzie można dyskutować na tematy związane z Twoją branżą. Jeżeli twoje treści będą przydatne i interesujące społeczność wokół Ciebie zbuduje się sama 🙂
  • Działaj regularnie. Stwórz plan postów i trzymaj się go. Regularność publikacji to podstawa jeżeli chcesz zdobyć i utrzymać lojalnych obserwatorów/klientów. Częste, cykliczne posty dowodzą, że Twoja firma jest aktywna i zainteresowana życiem lokalnym.
  • Współpraca z influencerami może być potężnym narzędziem w budowaniu społeczności. Razem można organizować wydarzenia, konkursy lub kampanie, które angażują lokalnych mieszkańców. Współtworzenie treści pozwala na rozszerzenie zasięgu i zainteresowania społeczności lokalnej.

Podążając za tymi wskazówkami, zbudujesz nie tylko społeczność, ale także sprawdzoną markę lokalną. Pamiętaj, że każdy lajk, komentarz i udostępnienie to nie tylko cyfry na ekranie, ale prawdziwe relacje, które kształtują historię Twojego biznesu. Działaj z zaangażowaniem w SoMe a otworzysz drzwi do nowych możliwości, nie tylko dla Twojej firmy, ale także dla społeczności w najbliższej okolicy.

Materiał zewnętrzny

Redakcja Binary24

Jesteśmy grupą osób zajmujących się finansami, biznesem i marketingiem. Od lat doradzamy między innymi w kwestiach związanych z inwestycjami, oszczędzaniem i pracą. Na naszym blogu publikujemy ciekawe artykuły i przydatne porady.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

osoby z wykształceniem pedagogicznym
Jak zarejestrować spółkę
usługi informatyczne

Jesteś zainteresowany reklamą?