Home Biznes Nieudany kubek reklamowy? Tak ten gadżet też można zepsuć!

Nieudany kubek reklamowy? Tak ten gadżet też można zepsuć!

by Redakcja Binary24
kubek reklamowy

Kubki z nadrukiem należą do grupy najbardziej popularnych gadżetów reklamowych. Wiele firm uważa jest za gadżet bezpieczny, czyli taki w przypadku którego sukces akcji promocyjnej jest pewny. Jednak okazuje się, że to nieprawda.

Jakie są najczęstsze błędy w przygotowaniu tego popularnego gadżetu? Co może pójść nie tak? Oto trzy najczęstsze powodu wpadek specjalistów odpowiedzialnych za marketing.

Kubek reklamowy o fantazyjnym kształcie

Fantazyjny kształt kubka z nadrukiem to coś co często kusi marketingowców. Niestety nietypowy kształt częściej przynosi więcej problemów niż korzyści. Dlaczego? 

Otóż okazuje się, że sprawia on, że kubek staje się po prostu mało praktyczny lub zupełnie niepraktyczny. Kształt może powodować, że użytkownik zamiast w spokoju raczyć się ulubionym gorącym napojem jest zmuszony do prawdziwej gimnastyki. W efekcie kubki takie często lądują w szafkach, których już nie opuszczają. I w związku z tym absolutnie nie spełniają swojej funkcji.

Nieestetyczny kubek z nadrukiem

Wbrew pozorom to bardzo często popełniany błąd, który wynika z ograniczeń budżetowych. W pogoni za minimalizacją ceny jednostkowej specjaliści odpowiedzialni za obszar marketingu rezygnują z usług profesjonalnych grafików i decydują się na rozwiązania, których estetyka pozostawia wiele do życzenia. Nie trzeba chyba tłumaczyć, że efekty takich działań są dalekie od oczekiwań.

Zabawny” kubek reklamowy

Kolejną pułapką w jaką mogą wpaść specjaliści odpowiedzialni za gadżety reklamowe są kubki z zabawnymi napisami lub grafikami. Choć może się wydawać, że w takich prezentach nie ma nic złego to jednak należy pamiętać, że klienci mają różny poziom wrażliwości i różne poczucie humoru. To co dla jednego jest bardzo zabawne innego może w ogóle nie śmieszyć. A w szczególnych przypadkach może zostać uznane za obraźliwe.

Nadmiar kubków reklamowych

Na koniec kilka słów o konieczności różnicowania gadżetów reklamowych. Koncentrowanie się na jednym typie gadżetów jest poważnym błędem. Podobnie jest w przypadku uporczywego naśladowania konkurencji i produkowania podobnych materiałów promocyjnych.

Warto zastanowić się nad tym czy dany gadżet będzie dla obdarowanego i potencjalnego klienta naprawdę przydatny. Czy potrzebuje on kolejnego kubka? Czy może otrzymał już podobny prezent rok wcześniej i dwa lata wcześniej. Tak prosta analiza pozwoli uniknąć błędu produkowania nieprzydatnych gadżetów, które będą wyłącznie źródłem kosztów.

Jaki powinien być dobry kubek reklamowy?

Dobry kubek reklamowy powinien być przede wszystkim ładny i praktyczny. Połączenie tych dwóch cech sprawi, że będzie chętnie używany przez klientów. A to z kolei sprawi, że będzie budował zarówno świadomość marki lub produktu jak również wzmacniał pozytywne wrażenia z nimi związane.

Nie oznacza to oczywiście, że kubki z nadrukami powinny być jedynymi gadżetami reklamowymi produkowanymi przez działy marketingu. Jak w każdym przypadku warto tu zachować umiar. Przecież nikt nie potrzebuje kilkunastu podobnych kubków.

Zobacz także

Zostaw komentarz